The Double Life of Véronique
Two young women lead totally separate lives in France and in Poland, one called Veronique and one called Weronika. They have no blood relation and they and their families have never met, but they are physically identical to one another, and strangely aware of each other’s presence.
Despite their different backgrounds, the two share the same likes and foibles, and above all both of them have a magnificent sublime voice and an extraordinary musical talent.
There are wonderful performances by the whole cast, but Irène Jacob is utterly captivating in the twin roles of Veronique and Weronika, her luminous performance both magical and unsettling.