The Hitch-Hiker
Ida Lupino does great work directing this B-noir. It is a simple story, told in simple fashion, but the straightforwardness of the production is what allows the movie to be so tense. Photographed by the great Nicholas Musaraca, the views of the demented Talman in the backseat are hard to forget.