The Last of England
Using a mixture of childhood home movies and footage of decaying, run down cities, he compiles a fragmented picture of how things used to be, compared to how things are, in his opinion, in the now of the 1980s.
A rather shrill, scatter-gun attack on Thatcherism. Moments of affecting poetry are almost nullified by clumsy polemical diatribes. As ever with Jarman a rag-bag of elements are there for the taking, although as a whole it doesn’t hang together. As a political attack, rather like pissing in the wind. Best viewed as a series of pop videos, the form of which occupied the director at the time.