The Legend of 1900
The short story was beautiful, and the film is masterfully adapted with glorious old-fashioned atmosphere.
The movie never really comes together, it has a strong concept, an epic scope, and rich themes, but the execution is all over the place and it lacks the emotional punch that some of Tornatore's other films have. The soundtrack is one of Morricone's best, however.