Though not as effortless and immediate as his other works it still wows with it's imagery and eccentricities. Parajanov is a case in point for the auteur theory. No one could make films like him and each of his films feels like a piece of him.
Parajanov is the only auteur who can do this kind of film, although Color of Pomegranates is much more better.. This Film is much more linear and has some dialogue and the shots and the color of it is wonderful... Makes me want to live in Georgia...