The Man with the Golden Arm
Even with the taboo-breaking themes the writers could not resist watering down the moral complexity, could they? That said, it is fascinating to see the relationship of the low-and-out junkie with his boss and peddler. The show-stealer is the cinematography: such precision and economy is something to behold.