The Mystery of Picasso
There are some amazing scenes in this, but instead of being "transfixed by the creative process and its mystery" I found myself feeling like I was watching a screen-saver half the time. It's worth a gander however, if only to see Picasso and Clouzot smoking their tobaccos and thinking intensely.