The Neon Bible
Using the same highly impressionistic approach of his first two films, Davies creates a rich and often disturbing evocation of a specific time and place, exaggerated as a subjective recollection of his central character. The narrative, fractured into a series of significant events, is carried along by the power of the images (in contrast with the text), and Davies' always remarkable use of sound(s) and music.