The One-Armed Swordsman
While later Shaw brothers films were more effective and had much more impressive fights, none matched the importance of The One-Armed Swordsman. And its a hell of a lot of fun anyways.
One of Chang Cheh's greatest films, THE ONE-ARMED SWORDSMAN is a genre-defining classic. If you're unfamiliar with old-school martial arts movies or Shaw Bros. movies, this is the perfect place to start.