The Pilgrim
Chaplin plays an escaped convict who steals a minister’s clothes to get out of his prison uniform. He ends up in a small town mistaken for a parson, and accepts a position at the local church. The Pilgrim’s true identity is revealed when he tries to get a fellow crook to return money the crook stole from the Pilgrim’s landlady. But rather than incarcerate the Pilgrim, the sheriff releases him at the Mexican border.
An escaped convict is mistaken for the new pastor of a Western town. As with most Chaplin shorts it's basically a series of gags strung together - but built around a slightly stronger than usual plot.