The Seventh Horse of the Sun
A colorful compendium of Indian folk tales and modern-day polemics, “Seventh Horse of the Sun” is as expertly told as a favorite campfire saga, and as haunting as a dimly remembered love song. It will take a bold market-minded rider, however, to get this horse to run in foreign orbits.
“Don’t tell the kind of story where events just pile up on top of each other, " pleads one of the young professional men who gather frequently to hear tales spun by Manek Mulla (soulfully handsome Amrish Puri).