I'll believe the impossible, but not the improbable. The concept of the film is so hard for me to believe that I had a hard time caring about anything else, characters included.
This movie is nothing less than a grand, visual representation of a man's shifting world-view. “We accept the reality of the world with which we’re presented. It’s as simple as that...if he was absolutely determined to discover the truth, there’s no way we could prevent him. What distresses you, really, is that, ultimately, Truman prefers his ‘cell’ as you call it.” The Truman Show deserves more credit than it gets.