Cheerfully wishing his audience a “disturbing evening” at a London retrospective of his films, director Michael Haneke insists that he is an optimist at heart, despite all of the relentlessly bleak carnage and deeply disturbing imagery so vividly painted and seared into the mind of anyone who has had the uncomfortable experience of viewing his work.
We learn from our parents, their pain and their morals, just as they learnt from those who came before them. The genealogy of evil and revenge.