The Yacoubian Building
The Yacoubian Building in Cairo is still an eye-catching construction. Built in 1934 and named after the leader of the Armenian community, it was long regarded as the last word in comfort and elegance. Loosely based on a highly popular novel by Egyptian writer Alaa Al Aswani, this film portrays episodes in the lives of the people who live here.