Touchez pas au grisbi
Becker's elegant crime movie, an influence on the later work of Melville, stars French superstar Jean Gabin as an ageing, world weary gangster hoping to retire after one last big heist but drawn into conflict when his loose-tongued friend and partner spills the beans to his young lover. The pace is thoughtful and slow but leads to an explosive climax on a dark and lonely road complete with bombs and machine guns.....