Trilogy: The Weeping Meadow
As always, superb image after superb image, but the main characters seemed like figures of a beautiful landscape painting magnified to a blur.
The film rarely allows us to become interested in these characters, hardly the viewer is aware of what they are feeling or doing, and there is almost no point in the film where one can decipher whether the acting is good or not. Some of the imagery is beautiful, but pointless. The story has no purpose in being told. One need to be blind sided to say Theo is without flaws. In this film they are clearly highlighted.