When her insurance company refuses to approve the care her husband needs to survive, Sonia Bonet takes things into her own hands. Up against an unyielding bureaucracy and disinterested workers, she is pushed to her breaking point: with her son in tow, she attempts to fight the system.
This penetrating thriller takes aim at healthcare in Mexico with formal imagination. By markedly shifting the point-of-view away from its protagonist mid-scene and relaying future plot development through voice-over, the film becomes a universal tale about the human victims of corporate greed.