Walking on Water
Ten years after the passing of his wife and partner, artist Christo sets out to realize The Floating Piers, a project they conceived together. His large-scale art project—a dahlia-yellow walkway on Italy’s Lake Iseo—is followed from inception to its being experienced by over 1.2 million people.
The brilliant mind and elaborate process of the great environmental artist Christo is captured in all of its spectacle in this documentary portrait. The stalwart plight of the artist—equal parts absurd, euphoric, and dangerous!—is perfectly captured amid Christo’s epic effort to rethink a landscape.