Where Are Their Stories?
Pereda's first feature is a tightly scripted short work full of long takes and knowing silences. A young man is attempting to stop the sale of his grandmother's land from greedy relatives rekindling a relationship with a mother he barely knows who works as a maid in the city. For a film shot very much like a documentary it is surprisingly quite moving and has emotional depth.