I prefer my Wild Things with less psychosis. And my symbolism to be delivered with something more subtle than a sledgehammer.
Dark, violent, disturbing, ambiguous. All the things you want in a kids' movie. OK - so not really a kids movie. What did you expect from Spike Jonze? This is a masterful expansion of the story; beautifully realized, with lots to chew on for the thoughtful viewer.