Woyzeck
Interesting, but not one of the better pairings of Herzog and Kinski. Kinski gives another one of his great trademark intense performances, and the material allows Herzog a number of moments of his surrealist wit, but it pales in comparison to their other masterpieces. Still, well worth watching for Herzog fans.
This film builds to a murderous climax that is a visual feast. Simple in it's trajectory, Kinski brings with it such an engaging and kaleidoscopic performance that one cannot remove their gaze.