Eletrodoméstica
1990s, post-urban Recife, without maracatu, with lots of buildings and traffic. A middle-class family, made up of a mother and her two children, lives in a house that is full of superfluous appliances capable of making a lot of noise.
Kleber Mendonça Filho’s arresting short carries the spirit of his later debut feature Neighboring Sounds: an apartment’s cacophonous noises lend this eccentric comedy a sinister air. Building to an unforgettable climax, this look at our symbiotic bonds with appliances is a hypnotizing treat.