The Tree
Santiago is separated from his family. The judge has not allowed him to approach his wife and his children. In addition he’s forced to work at a friend’s bar. But he is fired. So begin the worst days of his life in which he will have to face the reality and responsibility to change or die.
Carlos Serrano was Carlos Reygadas’ producer on Japón, and in turn Reygadas produced this Madrid-set debut feature. With a thrilling visual style reminiscent of the Dardenne brothers, The Tree follows a drifting soul as he confronts his obligations—and builds up to an extraordinary climax.