Potiche
Suzanne is the elegant housewife of the industrialist and iron fist Pujol. When his workers go on strike, she steps in to manage the factory and proves to be competent. However, her new role throws her back in touch with union leader Babin, a romantic fling from the past that still has sparks.
François Ozon dives into delightful satire with this pastiche of 70s bourgeois chauvinism which evolves into a burlesque comedy of female empowerment! With Catherine Deneuve and Gérard Depardieu playing attracted opposites, Potiche indulges in a hilarious camp portrait of class conflict mayhem.