The Adventures of Gigi the Law
Police officer Gigi routinely patrols a small rural community in Italy where nothing much ever happens. But now there’s a macabre case to solve, as for the second time in a short period, a local has jumped in front of a train. Gigi—the filmmaker’s uncle—starts investigating.
A sleepy town is a breeding ground for dark secrets and make-believe in this lovingly observed docufiction. Set in a part of Italy made familiar by filmmaker Pier Paolo Pasolini, Alessandro Comodin’s film makes Fruili strange again, a place where plant life partners death in a dreamlike pas de deux.