The Pigeon
Yusuf spends his days in his private refuge, the dovecote on a rooftop in Adana. This upsets his older brother, who demands that he goes out to work. Yusuf is at risk of losing the thing he loves most.
Sympathetic to the wistful outlook of its work-shy lead, most of Banu Sıvacı’s dreamy debut unfolds on rooftops—closer to the serene skies than the streets below. Attuned to everyday wonder even as it has its head in the clouds, this pensive tale about a boy and his birds resembles a timeless fable.