Amelie swears at her parents, about her patronizing doctors, and most of all about her asthma. After a life-threatening asthma attack, the feisty girl from Berlin is sent to a special clinic in South Tyrol. Before long, she runs away into the mountains where she bumps into 15-year-old Bart.