An Investigation on the Night that Won’t Forget
One of the essential qualities of Lav Diaz is how he turns cinema into a testimony, one against exploitation, marginalization, and entrenched power. Perhaps none of his films is closer to personal testament than this address in remembrance of the murder of two important figures in the film industry.