Mädchen in Uniform
After being sent to a strict Prussian all-girls boarding school, Manuela is drawn out of her shell by the young and empathetic teacher Elizabeth von Bernburg. But when Manuela starts to fall in love with her kind-hearted teacher, a scandal erupts and rocks the school’s very foundation.
In Leontine Sagan’s anti-fascist masterpiece, a key film in lesbian cinema history, a girlish crush ignites a revolution. Directed and written by women—as well as featuring an all-female cast—this is a landmark work in every sense: politically radical, visually mesmerizing, and swooningly romantic.