A Common Crime
Cecilia is a sociology teacher at the University. One stormy night, the adolescent son of her maid desperately knocks on her door, but, terrified, she doesn’t open. When his body shows up in the river the next day, Cecilia begins to be haunted by the young man’s ghost.
Numbed by bourgeois comfortability, a professor rediscovers her political conscience in Francisco Márquez’s taut psychological thriller. The possibility of class solidarity becomes elusive, as the moral inertia of the Argentine intelligentsia is exposed through the unnerving lens of a ghost story.