In the Name of Christ
A classic of African cinema, Ivory Coast filmmaker Roger Gnoan M’Bala came to international attention for this enticing, subversive social satire. Scathing in its comedy, In the Name of Christ takes aim at the theatre and—even more ambitiously—the colonial enterprise of religion in West Africa.