So Help Me God
The extraordinary, Brussels-based judge Anne Gruwez takes us behind the scenes of real life criminal investigations. Dealing with the seedy, corrupt and violent underbelly of the city, she is a force to be reckoned with. Day in, day out, a new case comes, but she’s seen it all.
When real situations become more eccentric than fiction, one can get lost as to which realm a film might belong to. This startling documentary eschews any commentary to follow, with contagious energy, the life of a vivacious judge, who even won a special mention for her performance as… herself!