The Best of Cinerama
Comprised of all the greatest thrills of Cinerama, from the breathtaking roller coaster ride to the visit of La Scala for Aida. Made up of over 20 such exciting highlights, the film is not only an historic compilation, but also a stand-alone “thrill-a-minute” experience.
The ancestor of 3D, Cinerama was a way of screening films that utilized three synchronised projectors, each projecting one-third of the picture on a wide, curving screen. This is Cinerama is an eye-opening insight into a specific time when cinema also represented a way to travel and see the world.