And, Towards Happy Alleys
A passionate declaration of love for the cinema and poetry of Iran, which also offers a frank view of the precarious situation for critics of the regime and shows the uncompromising daily struggle of Iranian women against their oppression.
This warm look at the struggle of women, artists, and political dissidents in Iran is also a moving personal journey for its director. Sreemoyee Singh’s encounters with figures such as filmmaker Jafar Panahi and human rights lawyer Nasrin Sotoudeh form a poetic tribute to their spirit and culture.