Flamingos: Life After the Meteorite
Instinct, love, and risk are intertwined in this unforgettable journey of the Caribbean flamingo in its most delicate period of existence; a journey at once surprising, enthralling, and deeply inspiring.
Visiting the Yucatán Peninsula’s ancient landscapes, this absorbing documentary—nine years in the making—traces the delicate life cycle of the flamingo. Crafting cinematic spectacle from the hallucinatory strangeness of these alien-seeming creatures, this majestic film finds poignancy in sublimity.