Friends and Strangers
When Ray and Alice bump into each other, they impulsively decide to go camping. On the trip, a series of bumbling romantic attempts fills the air with awkward tension. Back in Sydney, the mishaps continue as Ray hopes to secure a wedding videography gig at the home of a bizarre potential client.
A riotous snapshot of millennial aimlessness, James Vaughan’s witty comedy has that oh-so-famous Australian sense of wry irony, wrapped in a deceptively sunny, Rohmerian aesthetic. A new side of Sydney is ingeniously captured, as the cityscape warps into an absurdist backdrop for awkward encounters.