Leningrad Cowboys: These Boots
The music video for “These Boots” by the Leningrad Cowboys. A history of Finland from 1952 to 1969, beginning with the birth of a Leningrad Cowboy, who soon discovers the joys of drinking, loving, and Finnish saunas.
Ever wondered what a Leningrad Cowboy looked like as a baby? Once seen, never forgotten in this music video for their cover of the Nancy Sinatra classic. Aki Kaurismäki furnishes the band with an origin story in this deranged delight, which also doubles as a fanciful lesson in cultural history.