The City of Lost Children
Krank is a deranged scientist who kidnaps children and steals their dreams in an attempt to reverse his aging process. When Krank’s henchmen kidnap his brother, fisherman and former circus strongman One sets out on a journey to Krank’s laboratory, accompanied by a little orphan girl called Miette.
The pinnacle of Jeunet and Caro’s grunge fantasias of the 1990s, The City of Lost Children has all the dark whimsy of dreams and fairy tales gone awry—a far cry from the movies made by Jeunet once the duo separated. A touchstone of cinematic imagination before modern CGI smoothed out the wrinkles.