The Straight Story
In his 70s, retired farmer Alvin Straight discovers his brother, Lyle, is critically ill. Stuck without a car or license in Iowa, he decides on a unique odyssey—traveling to Wisconsin on his old lawnmower. His journey is both picturesque and deeply spiritual.
Alvin Straight’s true journey through the American midwest on a lawnmower to see his brother was revisited by David Lynch in this compassionate, spiritual road movie, simple yet epic in its honesty and grace. An ode to family and country folk, carried by Richard Farnsworth’s sublime performance.