Kamel Messaoudi - His Life, His Work
Kamel Messaoudi (1961-1998) established himself in Arabic song by proposing the happy medium between modernity and tradition: Neo Chaâbi, which corresponded more to the daily life of Algerian youth in the 90s, then hit hard by the crisis and terror of the black decade.