Soliloquy
In Soliloquy, part of the Kita’s World series, Martine Syms creates digital avatar Kita, who acts as cultural commentator, speaking to questions of consciousness within the systems of race, capitalism, and technology.
All the world’s a web page, and the modern-day soliloquy is delivered by a music video DJ who looks like she was created on The Sims. As perceptive and playful as ever, Martine Syms distils the infinite loop of post-internet life into seven minutes of pixelated, hip-hop-soundtracked heaven.