The Greatest Love of All Time
A portrait of Serbia’s erotic surrealist painter Popovic Ljuba, with Richard Wagner’s Tannhauser on the sound track.
You can really feel the texture of thick, wet paint in Walerian Borowczyk short portrait of Serbia’s erotic-surrealist artist Ljuba Popović. Boro’s handheld camerawork moves, like a paintbrush, over the painter’s lines on canvas in this dynamic and musical document of the artistic process.