The Part of the World That Belongs to Me
A documentary about the dreams and desires of ordinary people. This film shows the daily life of several people, thinking about the things that move us daily: happiness, recognition, financial stability, marriage, health, fun, a few pounds less, pleasure, ambition, or even a simple and humble kite.
Marcos Pimentel’s gentle gaze reveals the joy and beauty of fulfilling seemingly simple personal dreams. Through its intimate cinematography and subtle storytelling, this documentary transports you into the world of its protagonists, and leaves behind a feeling of endearing warmth.