You've Got Beautiful Stairs, You Know
How, in 150 seconds, can you pay tribute to the Cinematheque Française, which is 50 years old, without filming the 50 steps which lead up to the Musée du cinéma and down to the gloomy auditorium, where the projection of masterpieces with famous flights of stairs take place!
Who better than the great Agnès Varda to guide us through Paris’s Cinémathèque Française? Joined by Isabelle Adjani, another icon of French cinema, Varda celebrates 50 years of the institution by filming the fifty steps towards its screening room, and a half-century of classic film along the way.