Lion of the Desert
In 1929, Italian Prime Minister Benito Mussolini tasked General Rodolfo Graziani with crushing armed Bedouin resistance in Libya to Italy’s colonization of their country, and with capturing spiritual leader Omar Al-Mokhtar, who was waging a fierce guerrilla war.