The Peddler
A man arrives at a village and proposes to the authorities to make a feature film there. Only the village people would act in the film and he only asks for lodging and meals till his film’s release. The offer is accepted and making this film is the most important event in the village for a month.
Exploring the flipside of standard cinema production with gusto, this Argentinian documentary is a love letter to the possibilities of grassroots filmmaking. With as much boundless energy as its traveling filmmaker, this spirited film celebrates the untapped creative potential in all of us.