Till the End of the Night
To gain the trust of a major drug dealer, undercover cop Robert is ordered to infiltrate a gang as the partner of police informant Leni—despite the fact that they used to be a couple. As the line between work and reality shifts, Robert finds himself in an increasingly complicated situation.
When crime dramas double as romances, undercover assignments can soon become a twisted kind of couple’s therapy. Making sharp, often sexy play of performativity as a troubled jailbird, trans actress Thea Ehre took a Silver Bear for her outstanding turn in Christoph Hochhäusler’s shadowy policier.