Bloodsuckers
1928. In a glamorous German seaside resort, a local Marxist book club attempts to rally the paranoid townspeople against a ruling class of allegedly vampiric aristocrats. Meanwhile, newcomer Lyuvoschka—a penniless Soviet refugee—begins a summer romance with an eccentric young heiress.
Karl Marx was being metaphorical when he described exploitative elites as vampires, but Julian Radlmaier’s surreal satire takes him at his word. Starring one of our favorite new filmmakers, Alexandre Koberidze, Bloodsuckers’ immaculate mise-en-scène is riddled with socialist thought and surplus wit.