Faust
Faust, a learned and prayerful alchemist who is struggling with his faith amidst a devastating plague, is offered the power to cure and the gift of youth… in exchange for his soul.
Among the crowning achievements of German silent cinema, F.W. Murnau’s baroque fantasy epic is a canny marriage of cinematic modernism and ancient awe. Framed in dualistic chiaroscuro and brimming with boundary-pushing effects, Faust is a magical work of sublime, cosmological grandeur.