Life Is a Bed of Roses
Count Michel Forbek builds a castle where to fabricate a utopian society. Years later, as part of a conference, trysts take precedence over education and Nora Winkle makes predictions about her friend’s relationship. Finally, a group of children create a fantastical story about medieval times.
In what is one of Alain Resnais’ most exuberant projects, three grandiloquent tales set in the same house explore, through time, utopian ideas, education, and the power of the imagination! With Fanny Ardant, Geraldine Chaplin, and Sabine Azéma, in her first collaboration with the director.